Zadanie certyfikacyjne kwiecień 2023
Quiz Summary
0 of 1 Pytania completed
Pytania:
Informacje
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Wyniki
Wyniki
0 of 1 Pytania answered correctly
Your time:
Czas się skończył
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Kategorie
- Brak kategorii 0%
- 1
- Current
- Review
- Rozwiązany
- Poprawnie
- Niepoprawnie
-
Pytania 1 of 1
1. Pytania
W pierwszych dwóch zadaniach koncentrujemy się na tematyce wyznaczania celów, w obszarze planowania działań i określania kroków koniecznych do podjęcia do uzyskania oczekiwanego efektu końcowego. Trzecie zadanie (szczególnie polecane szkołom, które wdrażają mediacje i Szkolne Kluby Mediatora) nastawione jest na definiowanie problemu, z którym się spotykamy. Dobrze określony problem, to dobrze zaplanowane działania w dążeniu do celu. Powodzenia!
Wykonajcie zadania i prześlijcie Formularz raportowy (ściągnij!) z jego realizacji. Uwaga! Przyjmujemy WYŁĄCZNIE formularz raportowy. Prosimy o nie przesyłanie prezentacji, zdjęć lub filmików. Dodatkowe efekty Waszego działania mogą nam zostać udostępnione w formie linków zawartych w wypełnionym raporcie.
Sposób oceniania: 60% za wykonanie co najmniej jednego zadania, 75% za wykonanie dwóch zadań, 100% za wykonanie 3 zadań.
Liczba uczniów i uczennic, które powinny wziąć udział w zadaniu 1: min. 1 grupa uczniów i uczennic.
Liczba rodziców, którzy powinni wziąć udział w zadaniu 2: min. 15 rodziców z placówki.
Termin nadsyłania raportów (użyj opcji wysyłania poniżej zadania „Wczytaj plik”, a następnie „Zakończ Zadanie”): 08.05.2023
Będziemy wdzięczni za przesłanie danych statystycznych dotyczących realizacji zadania. Link do formularza danych statystycznych za kwiecień. (klik!)
nstruktaż dodania pliku raportowego:
Zadanie 1. [Projekt dla uczniów i uczennic] Stwórzcie grupową lub indywidualną mapę dotarcia do końca roku szkolnego/przedszkolnego. Zaznaczcie na niej cele, które chcecie osiągnąć (jako punkty pośrednie i docelowe) oraz sposoby, jak chcecie to zrobić (jako drogę). Porozmawiajcie z dzieciakami / młodzieżą co reprezentuje taka mapa, jak można ją czytać.
Pomysły dodatkowe:
- dla dzieci młodszych gra ruchowa: przejdź z punktu A do punktu B. Co musisz zrobić, żeby się udało? Jak zaplanować swoją drogę? W przypadku dzieci starszych można określić, że punkt A to miejsce, w którym jesteśmy, a punkt B to coś co chcemy osiągnąć np. nauczenie się czegoś itp. Każdy krok to pomysł na przybliżenie się do wymyślonego celu.
- filmy do zainspirowania lekcji:
Zadanie 2. [Warsztat dla rodziców]
Przeprowadźcie warsztat dla rodziców na temat planowania i wyznaczania celów, jako sposobu do lepszego radzenia sobie przez dzieci i młodzież ze stresem szkolnym. Uwaga! Z takiego warsztatu skorzystają nie tylko rodzice dzieci szkolnych. Rodzice przedszkolaków przygotowujących się do pójścia do szkoły na pewno też chętnie skorzystają z takiego wzmocnienia swoich kompetencji rodzicielskich.
Zadanie 3. Komunikacja, mediacje i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
Plan warsztatu na temat definiowania problemów.
Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest poprawne jego zdefiniowanie. Czasami nie jest to takie proste. Spróbuj zapisać, jak brzmi problem w przypadku niżej przedstawionej trudności:
Magda i Ewa spotkały się zaraz po szkole w domu Ewy, aby wspólnie zrobić plakat na konkurs. Długo pracowały, przygotowały wszystko, ale okazało się, że karton na którym miały kleić materiały brat Ewy zabrał do rysowania i nabazgrolił na nim. Magda miała kupić nowy po wyjściu od Ewy, ale sklep był zamknięty z powodu urlopu sprzedawcy. Następny sklep jest daleko od domu Magdy, nie zdąży dojechać przed zamknięciem. Na dodatek zostawiła telefon u Ewy, która mieszka blisko innego sklepu papierniczego. W domu nie ma rodziców. Co robić?
W parach zastanówcie się, na czym polega problem. Następnie omówimy to wspólnie na forum grupy.
Refleksja: Zastanów się, jak najlepiej zdefiniować problem w tym przypadku, aby otrzymać jak najlepsze rozwiązanie? W zależności od tego, jak dobrze określimy problem, otrzymamy różne rozwiązania:
- Jeżeli problemem jest brak kartonu na plakat – co zrobicie?
- Jeśli problemem jest brak telefonu – co zrobicie?
- Jeśli problemem jest dotarcie do sklepu papierniczego – co zrobicie?
- Jeśli problemem jest rezygnacja z udziału w konkursie – co zrobicie?
To zadanie nie ma jednego poprawnego rozwiązania, daje jednak pewną wskazówkę: im szerzej zdefiniowany jest problem, tym lepiej!
Dodatkowo: Uczniowie i uczennice mogą wykonać drzewko decyzyjne i omówić, jakie są ich wnioski.
-
Wczytaj plik, aby dodać własną odpowiedź
Po dodaniu odpowiedzi system naliczy maksymalną ilość punktów, ale odpowiedź może zostać dodatkowo oceniona przez prowadzącego.
Grading can be reviewed and adjusted.Grading can be reviewed and adjusted.