Zadanie certyfikacyjne kwiecień 2025
Quiz Summary
0 of 1 Questions completed
Questions:
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 1 Questions answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Question 1 of 1
1. Question
Wprowadzenie
W kwietniu, w ramach programu „Szkoła Myślenia Pozytywnego,” skupiamy się na budowaniu silnej współpracy z rodzicami, co jest kluczowe dla wspierania zdrowia psychicznego uczniów. Tylko wspólne działanie szkoły i rodziny może stworzyć spójne i skuteczne środowisko wychowawcze, sprzyjające rozwojowi dzieci i młodzieży. W tym miesiącu szczególną uwagę poświęcamy również Światowemu Dniu Świadomości Autyzmu, który przypada na 2 kwietnia. To ważny czas na podnoszenie świadomości i zrozumienia dla potrzeb uczniów ze spektrum autyzmu, co jest nieodłącznym elementem budowania inkluzywnej społeczności szkolnej. Dążymy do tego, aby każda rodzina była aktywnym partnerem w procesie edukacyjnym, wspierając różnorodność i troszcząc się o indywidualne potrzeby każdego ucznia. Zaplanowane działania mają na celu nie tylko wzmocnienie współpracy z rodzicami, ale także uwrażliwienie całej społeczności szkolnej na kwestie związane z autyzmem, promując empatię i wsparcie w codziennym życiu szkolnym.
———————————
Kwestie techniczne
Wykonajcie zadania i prześlijcie Formularz raportowy (ściągnij!) z jego realizacji. Uwaga! Przyjmujemy WYŁĄCZNIE formularz raportowy. Prosimy o nie przesyłanie prezentacji, zdjęć lub filmików. Dodatkowe efekty Waszego działania mogą nam zostać udostępnione w formie linków zawartych w wypełnionym raporcie.
Sposób oceniania: Aby zadanie zostało zaliczone na 70% musi zostać wykonane co najmniej jedno zadanie standardowe bądź 5 minutowe lub zadanie otwarte. Na 100% zaliczamy zadania, które zawierają informację zwrotną / ewaluację.
Termin nadsyłania raportów (użyj opcji wysyłania poniżej zadania „Wczytaj plik”, a następnie „Zakończ Zadanie”): 08.05.2025
Będziemy wdzięczni za przesłanie danych statystycznych dotyczących realizacji zadania. Link do formularza danych statystycznych za kwiecień. (klik!)
———————————
Zadania standardowe
Zadanie 1.
Warsztat dla młodszych uczniów i uczennic
Zajęcia z dziećmi – „Co dają ci najbliżsi, co dodaje ci skrzydeł?”
Cel zajęć: Zwiększenie świadomości dzieci na temat wsparcia, jakie otrzymują od swoich bliskich. Podkreślenie znaczenia relacji rodzinnych w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie.
Przebieg zajęć:
- Nauczyciel rozmawia z dziećmi o tym, czym jest wsparcie i jaką rolę odgrywają bliscy w ich życiu.
- Uczniowie zastanawiają się, co sprawia, że czują się kochani, bezpieczni i zmotywowani do działania.
Dzieci rysują lub piszą odpowiedzi na pytanie: „Co dają ci najbliżsi, co dodaje ci skrzydeł?”
Można wykorzystać chmurki myśli, serca lub metaforyczne obrazy. Podsumowanie: Nauczyciel zbiera wypowiedzi uczniów, podkreślając pozytywne aspekty relacji rodzinnych. Tworzy z nich wspólną mapę myśli lub plakat.
Etap 3: Przekazanie wyników na zebraniu z rodzicami
Działania:
Podczas zebrania nauczyciel prezentuje wypowiedzi dzieci. Może przygotować krótką prezentację lub kolaż prac uczniów. Wskazuje, jak ważną rolę odgrywają rodzice w budowaniu poczucia wartości i motywacji u dzieci. Zachęca do refleksji i dalszego rozwijania pozytywnych relacji rodzinnych.
————-
Warsztat dla uczniów i uczennic powyżej 15 roku życia
„Co mnie wspiera? Co dodaje mi skrzydeł?”
Cel zajęć:
- Zwiększenie samoświadomości młodzieży na temat źródeł wsparcia i motywacji w ich życiu.
- Refleksja nad relacjami (rodzinnymi i innymi) w kontekście budowania własnego poczucia wartości, tożsamości i siły psychicznej.
- Wzmocnienie więzi poprzez uświadomienie sobie znaczenia wsparcia emocjonalnego.
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie – Rozmowa o wsparciu
Prowadzący rozpoczyna spotkanie od rozmowy:
- Czym jest wsparcie psychiczne i emocjonalne?
- Jakie formy wsparcia są dla nas najbardziej wartościowe?
- Kto nas wspiera – czy tylko rodzina? (zachęcamy do uwzględniania przyjaciół, nauczycieli, trenerów, mentorów, autorytetów).
- Czy zawsze zauważamy to wsparcie?
Można posłużyć się pytaniami naprowadzającymi:
- Kiedy ostatnio czułeś_aś, że ktoś naprawdę cię rozumie lub wspiera?
- Co ci pomaga, gdy masz gorszy dzień?
2. Część główna – Ćwiczenie indywidualne lub w parach
Zadanie: Młodzież odpowiada pisemnie lub w formie kolażu/myślografiki na pytanie:
„Co mnie wspiera? Co (lub kto) dodaje mi skrzydeł?”
Można zaproponować formę:
- metafory (np. „Moja przyjaciółka to jak latarnia – pokazuje mi drogę w ciemności”),
- symboli (np. skrzydła, linia życia, kotwica, most),
- listu do osoby wspierającej („Dziękuję ci za to, że…”),
- mapy zasobów („Ludzie, miejsca, działania, które mnie wspierają”).
Zachęć uczniów, aby pomyśleli także o tym:
- Jakie konkretne działania lub słowa bliskich dają im siłę?
- Jakie wartości otrzymują z tych relacji?
- Czy sami są wsparciem dla innych?
3. Podsumowanie i refleksja
Uczniowie i uczennice (dobrowolnie) dzielą się swoimi refleksjami lub fragmentami pracy. Prowadzący tworzy wspólną „Mapę Skrzydeł” – zbiorczy kolaż lub prezentację (np. na padlecie lub plakacie), gdzie każdy może symbolicznie zostawić swój wkład (słowo, cytat, rysunek, symbol, hasło).
Przekazanie wyników na zebraniu z rodzicami
Działania:
- Prezentacja kolażu „Co dodaje nam skrzydeł?” w formie wystawy, prezentacji multimedialnej lub plakatu. Wykorzystane mogą być tylko te materiały, na których wykorzystanie zgodzili się uczniowie i uczennice.
- Możliwość odczytania (anonimowo lub nie) wybranych fragmentów listów czy metafor.
- Krótkie wprowadzenie nauczyciela: jak ważne jest zauważenie siły relacji i jak młodzież je postrzega.
- Zachęta do refleksji: Jak mogę być dla mojego dziecka tym, co daje skrzydła?
Zadanie 2. Webinary o autyzmie dla rodziców
Cel zadania: Przekazanie rodzicom wiedzy na temat metod wsparcia dzieci ze spektrum autyzmu poprzez udostępnienie serii filmów edukacyjnych.
Zadanie polega na przekazaniu rodzicom dostępu do wartościowych materiałów edukacyjnych oraz stworzeniu przestrzeni do rozmowy na temat wyzwań i strategii wspierających dzieci ze spektrum autyzmu.
📌 Metody oparte na wiedzy naukowej w terapii spektrum autyzmu
🔗 Obejrzyj tutaj📌 Jak wspierać dziecko ze spektrum autyzmu
🔗 Obejrzyj tutaj📌 Jak uczyć umiejętności komunikacyjnych dziecko ze spektrum autyzmu
🔗 Obejrzyj tutaj📌 Dziewczynki i kobiety w spektrum autyzmu
🔗 Obejrzyj tutaj———————————
Zadanie otwarte
Zadanie, jakie was czeka w tym miesiącu to:
- Wymyślcie i zorganizujcie wspólnie z uczniami i uczennicami działanie z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu (np. Tydzień / Dzień Różnorodności) lub z okazji Tygodnia Zdrowia Psychicznego.
-
Upload your answer to this question.
This response will be awarded full points automatically, but it can be reviewed and adjusted after submission.
Grading can be reviewed and adjusted.Grading can be reviewed and adjusted.