Zadanie certyfikacyjne wrzesień 2022
Quiz Summary
0 of 1 Pytania completed
Pytania:
Informacje
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Wyniki
Wyniki
0 of 1 Pytania answered correctly
Your time:
Czas się skończył
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Kategorie
- Brak kategorii 0%
- 1
- Current
- Review
- Rozwiązany
- Poprawnie
- Niepoprawnie
-
Pytania 1 of 1
1. Pytania
Wykonajcie zadania i prześlijcie Formularz raportowy (ściągnij!) z jego realizacji. Uwaga! Przyjmujemy WYŁĄCZNIE formularz raportowy. Prosimy o nie przesyłanie prezentacji, zdjęć lub filmików. Dodatkowe efekty Waszego działania mogą nam zostać udostępnione w formie linków zawartych w wypełnionym raporcie.
Sposób oceniania: 35% za wykonanie zadania pierwszego, 35% za wykonanie zadania drugiego oraz 30% za udział w ewaluacji zadania. Materiały ewaluacyjne zawarte poniżej.
Liczba uczniów i uczennic, które powinny wziąć udział w zadaniu 1: min. 1 grupa uczniów i uczennic. W miarę możliwości grupa, w której znajdą się uczniowie i uczennice z Ukrainy.
Liczba nauczycieli, którzy powinni wziąć udział w zadaniu 2: min. 1 nauczyciel, wychowawca, pedagog, psycholog z placówki.
Termin nadsyłania raportów (użyj opcji wysyłania poniżej zadania „Wczytaj plik”, a następnie „Zakończ Zadanie”): 08.10.2022Będziemy wdzięczni za przesłanie danych statystycznych dotyczących realizacji zadania po jego wykonaniu. Link do formularza statystycznego.
—————————————————————–
Zadanie 1. [Warsztaty dla uczniów i uczennic]. Poniżej prezentujemy materiały do pracy warsztatowej z uczniami i uczennicami w zakresie komunikacji międzykulturowej. Materiały mogą być wykorzystane w zespołach wielojęzycznych, ale również w klasach wyłącznie polskich. W pierwszym miesiącu pracy z dziećmi i młodzieżą, chcemy się skoncentrować na budowaniu pozytywnych relacji, poznaniu się, rozwijaniu kompetencji mówienia o emocjach. W udostępnionych materiałach znajdziecie też aktywności związane z rozwijaniem uważności i kreatywności.
Materiały przewidują realizację projektów rozwojowych w parach. Na każdy tydzień przewidziany jest jeden projekt rozwojowy. Zachęcamy Was do wdrożenia naszych pomysłów w pełni lub wybrania tych aktywności, które najlepiej uda wam się wpleść do codziennych zajęć.
- Pakiet Integracyjny. Poziom 1 (dzieci w wieku 6-7 lat) oraz wersja ukraińska
- Pakiet Integracyjny. Poziom 2 (dzieci w wieku 8-10 lat) oraz wersja ukraińska
- Pakiet Integracyjny. Poziom 3 (młodzież w wieku 11-15 lat) oraz wersja ukraińska
W przypadku młodzieży w szkołach ponadpodstawowych zachęcamy do realizacji warsztatów z wykorzystaniem scenariuszy Pozytywny Rozwój.
Ponieważ w tym roku zależy nam na wsparciu Was w wykazywaniu efektywności prowadzonych działań wychowawczo-profilaktycznych, we współpracy specjalistów Fundacji Education Above All oraz ekspertów Uniwersytetu Harvarda opracowaliśmy formularze badawcze, które mają stanowić podstawę badania efektywności programu profilaktyki zdrowia psychicznego pod kątem komunikacji międzykulturowej, interpersonalnej, umiejętności regulacji emocji, empatii, rozwiązywania problemów oraz budowania odporności psychicznej. Prosimy, aby formularze (Pre-Test) zostały wypełnione przez dzieci przed pierwszymi zajęciami (w przy. Wyniki efektywności posłużą także rozwojowi bezpłatnego wsparcia dla Szkół w Programie i w całej Polsce.
- Formularz badawczy Pre-Test
- Formularz badawczy w wersji papierowej (klik!)
Zadanie 2. [Warsztaty komunikacji międzykulturowej].
Zapraszamy jedną osobę z Waszej placówki na specjalne 4-godzinne, certyfikacyjne warsztaty online przygotowane przez Instytut Edukacji Pozytywnej we współpracy ze specjalistami międzynarodowej organizacji Education Above All oraz ekspertami Harvard Graduate School of Education. Spotkanie koncentruje się na 4 aspektach wdrażania działań międzykulturowych w środowisku szkolnym z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniami i uczennicami z Ukrainy:
- Aspekt 1. Troska
- Aspekt 2. Sprawiedliwość i uczciwość
- Aspekt 3. Środowisko sprzyjające procesom uczenia się
- Aspekt 4. Przewidywalność
W czasie spotkania uczestnicy zapoznają się z:
- zasadami budowania relacji z uczniami i uczennicami oraz rodzicami w środowisku międzykulturowym;
- kwestiami związanymi z syndromem “zmęczenia współczuciem” (tzw. Compassion Fatigue);
- możliwościami wdrażania rozwiązań opartych na pracy projektowej jako sposobem na integrację uczniów i uczennic z Ukrainy i z Polski;
- zasadami podawania instrukcji i informacji zwrotnej w środowisku międzykulturowym i wielojęzycznym;
- zasadami pracy z uczniami i uczennicami doświadczonymi traumą.
-
Wczytaj plik, aby dodać własną odpowiedź
Po dodaniu odpowiedzi system naliczy maksymalną ilość punktów, ale odpowiedź może zostać dodatkowo oceniona przez prowadzącego.
Grading can be reviewed and adjusted.Grading can be reviewed and adjusted.