Zadania certyfikacyjne luty 2022
Quiz Summary
0 of 1 Pytania completed
Pytania:
Informacje
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Wyniki
Wyniki
0 of 1 Pytania answered correctly
Your time:
Czas się skończył
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Kategorie
- Brak kategorii 0%
- 1
- Current
- Review
- Rozwiązany
- Poprawnie
- Niepoprawnie
-
Pytania 1 of 1
1. Pytania
Wykonaj przynajmniej jedno z zaproponowanych poniżej zadań i prześlij Formularz raportowy SMP20 (ściągnij!) z jego realizacji. Uwaga! Przyjmujemy przesłanie WYŁĄCZNIE formularza raportowego. Prosimy o nie przesyłanie prezentacji, zdjęć lub filmików. Dodatkowe efekty działania mogą nam zostać udostępnione w formie linków zawartych w wypełnionym raporcie. Prosimy także o wypełnienie formularza statystycznego za ten miesiąc: Formularz Statystyczny (klik!)
Sposób oceniania: 70% za wykonanie zadania, 30% za przeprowadzenie ewaluacji wykonanego działania (w formie informacji zwrotnej, badania efektywności itp.)
Liczba uczniów i uczennic, które powinny wziąć udział w zadaniu: min. 3 klasy.
Liczba nauczycieli, którzy powinni wziąć udział w zadaniu: min. 5
Termin nadsyłania raportów (użyj opcji wysyłania poniżej zadania „Wczytaj plik”, a następnie „Zakończ Zadanie”): 14.03.2022
Zadanie 1. [Dla uczniów i uczennic] Bezpieczeństwo finansowe
Wybierzecie jedne ze scenariuszy na temat zarządzania finansami znajdujący się na stronie: https://finansiaki.pl/ i przeprowadźcie zajęcia na ten temat z uczniami i uczennicami. W ramach podsumowania omówcie kwestie związane z poczuciem bezpieczeństwa finansowego i jak może się ono przekładać na zdrowie psychiczne. Zwróćcie też uwagę, że różne formy wydatkowania swoich środków finansowych mogą przekładać się na różne samopoczucie emocjonalne.
Szkoły ponadpodstawowe mogą skorzystać z materiałów i pomysłów zawartych na stronie Fundacji GPW: https://wizytyszkolnegpw.pl/nog-materialy-online
Zadanie 2. [Dla nauczycieli] Zarządzanie finansami a zdrowie psychiczne
W ramach pracy rady pedagogicznej zaproponujcie swoim nauczycielom, aby wysłuchali wykładu Agaty Trzcińskiej
- na temat zarządzania finansami dla nauczycieli: https://www.youtube.com/watch?v=P-V8FriNGfM
- na temat edukacji ekonomicznej w kontekście zdrowia psychicznego uczniów i uczennic: https://youtu.be/coTIqEpQF2o
Następnie wspólnie opracujcie pomysł na szkolny projekt dla uczniów i uczennic na temat zarządzania finansami.
Zadanie 3. [Dla uczniów i uczennic] Zarządzanie sobą w czasie (zadanie możliwe do realizacji zdalnie)
Jak pokazują badania zarządzanie czasem wpływa na samopoczucie oraz satysfakcję z życia. Pomaga ludziom czuć się lepiej, ponieważ wspiera ich w planowaniu dnia, biorąc pod uwagę swoje wartości i przekonania, dając im poczucie samorealizacji. Rozwinięcie umiejętności zarządzania czasem może się także przekładać na obniżenie poziomu lęków i stresów.
Z doświadczeń Instytutu Edukacji Pozytywnej wynika, że dzieci i młodzież mają problemy z radzeniem sobie ze stresem szkolnym również w kontekście zarządzania sobą w czasie, a wszelkie programy efektywnego uczenia się powinny być rozpoczynane od umiejętności planowania i wyznaczania celów.
Pierwszym krokiem do efektywnego zarządzania sobą w czasie jest umiejętność określania na co, ile czasu poświęcamy w ciągu dnia. Dlatego proponujemy przeprowadzenie z uczniami i uczennicami ćwiczenia “Koło mojego czasu” (w zależności od wieku, może ono być utrudniane i pogłębiane). W ramach zajęć można również wykorzystać materiały dodatkowe:
- Prezentacja do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami: https://programsmp.pl/wp-content/uploads/2022/02/Prezentacja-8-Zarzadzanie-czasem-uczniowie.pdf
- Filmik do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami “Tablica dobrych planów”: https://www.youtube.com/watch?v=hsYiAwRdR6o
- Filmik do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami: “Tworzenie planera czasu”: https://www.youtube.com/watch?v=oOeQzs2hg78
Propozycja ćwiczenia “Koło mojego czasu”
Zapisz wszystkie rzeczy, które robisz w swoim typowym tygodniu (uwzględnij zarówno sprawy szkolne, pozaszkolne i domowe). Następnie zbierz je w kategorie (np. szkoła, obowiązki domowe, zainteresowania) – każdą kategorię zapisz na arkuszu w okręgu. Dookoła dopisz wszystkie czynności, które do niej przypisujesz. Weź trzy różne kolory i zaznacz:
- czynności, które lubisz,
- czynności, których nie lubisz,
- czynności, które Ci nie przeszkadzają.
Pytania podsumowujące:
- Czy są jakieś kategorie, które zawierają tylko rzeczy, które lubisz albo takie, które zawierają tylko czynności, których nie lubisz?
- Następnie przypisz czas każdej z tych czynności (liczbę godzin, które musisz na nią poświęcić w dzień w tygodniu oraz liczbę godzin w weekend). Następnie stwórz „swój zegar” dla zwykłego dnia i dla weekendu.
- Jak Ci się podoba to, co widzisz?
- Czy chciałbyś/chciałabyś zmienić to, ile czasu poświęcasz na różne czynności? Czego chciałbyś/chciałabyś robić mniej, a czego więcej?
-
Wczytaj plik, aby dodać własną odpowiedź
Po dodaniu odpowiedzi system naliczy maksymalną ilość punktów, ale odpowiedź może zostać dodatkowo oceniona przez prowadzącego.
Grading can be reviewed and adjusted.Grading can be reviewed and adjusted.