Zadanie certyfikacyjne styczen luty 2023
Quiz Summary
0 of 1 Questions completed
Questions:
Information
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading…
You must sign in or sign up to start the quiz.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 1 Questions answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Question 1 of 1
1. Question
Przez najbliższe dwa miesiące (styczeń/luty) wraz z naszym partnerem – Profi Competence Europe – zaplanowaliśmy dla Was zadanie będące odpowiedzią na zgłaszane potrzeby w ramach spotkań superwizyjnych grupowych i indywidualnych. Nasz Partner nieodpłatnie przekazał Instytutowi określoną liczbę dostępów do testów diagnostycznych z zakresu stanu emocjonalnego lub zdrowia psychicznego i funkcjonowania uczniów w szkole. W związku z tym w tym miesiącu każdej ze szkół zostanie przydzielona liczba dostępów do testów proporcjonalnie do zgłoszonych potrzeb, które mogą zostać wykorzystane na potrzeby diagnozy w placówce.
Badanie jest dostosowane do uczniów i uczennic od 13 roku życia. Każdy uczestnik badania otrzyma indywidualny raport wraz z rekomendacjami do dalszej pracy/opieki/dalszego wsparcia, które jest źródłem do dalszej pracy rodziców i nauczycieli. Indywidualne wyniki badań są objęte tajemnicą. Zbiorcze wyniki testów wykonanych we wszystkich szkołach, posłużą jako dane badawcze do stworzenia raportu na temat stanu zdrowia psychicznego młodzieży w Polsce.
[Informacja dla przedszkoli] Dla przedszkoli przygotowaliśmy specjalne zadanie 3. W ramach tego zadania, będziecie mieli okazję porozmawiać o aktualnych potrzebach i emocjach swoich dzieciaków, korzystając z różnych form artystycznych.
Wykonajcie zadania i prześlijcie Formularz raportowy (ściągnij!) z jego realizacji. Termin nadsyłania raportów (użyj opcji wysyłania poniżej zadania „Wczytaj plik”, a następnie „Zakończ Zadanie”): 06.03.2023
Instruktaż dodania pliku raportowego:
Zadanie 1. [Zadanie dla koordynatora SMP] Przekazanie danych liczbowych oraz uzyskanie zgód rodziców.
Koordynatorów prosimy o wypełnienie formularza potrzebnego do realizacji zadania 2 (przeprowadzenie badania diagnostycznego). W formularzu prosimy o wskazanie liczby uczniów i uczennic. W przypadku szkół podstawowych prosimy o wskazanie wyłącznie liczby uczniów i uczennic klas 7 i 8. Drugie pytanie dotyczy liczby uczniów i uczennic, których rodzice wyrazili zgodę na udział w badaniu.
Ważne! Poniżej załączamy regulamin badania oraz formularz zgody rodzica. Formularze są konieczne, aby była możliwość przeprowadzenia badania.
UWAGA! Aby mieć pewność uzyskania dostępu do badania, prosimy o wypełnienie formularzy najpóźniej do 16 stycznia 2023.
Zadanie 2. [Badanie diagnostyczne uczniów i uczennic]
W okresie 17.01 do 20.01.2023 rozsyłane będą dostępy dla uczniów i uczennic. Badanie może być realizowane do końca lutego 2023.
W celu oceny skutków pandemii COVID-19, wojny na Ukrainie i wpływu na nastrój oraz zdrowie psychiczne uczniów przeprowadzone zostanie badanie za pomocą testu psychologicznego PCT-Y (Profi Competence Test Young). Narzędzie PCT-Y to najbardziej kompleksowy test badający stan emocjonalny, poziom samooceny, działania, funkcjonowania w szkole, potencjał, mocne strony i obszary do rozwoju osoby uczącej się. Jest wielowymiarowym narzędziem wykorzystywanym w badaniach osobowości w kontekście wielu obszarów szczególnie dotyczących stanu emocjonalnego (poziom emocji destrukcyjnych, które towarzyszą w zaburzeniach nastroju między innymi: depresyjność, wrogie zachowania, obniżony nastrój, bezradność, niepokój) oraz funkcjonowania uczniów w szkole. Dodatkowo PCT-Y jest narzędziem wspierającym proces poznania samego siebie oraz proces wyznaczania dla siebie kierunków nauki a także rozwoju ogólnego. Zalecany do budowania świadomości swoich zasobów oraz podczas budowania ścieżki kariery.
Test oparty jest na 6 wymiarach i 31 podwymiarach:
Test bada reakcje, zachowania, postawy, przekonania, mocne strony oraz obszary do rozwoju. Bogate opracowanie wyników (raport ok. 50 stron) zawiera rekomendacje specjalistów z różnych dziedzin i wspiera wyznaczanie celów i podejmowanie decyzji na różnych etapach życia badanego ucznia.
Otrzymane informacje pozwolą otworzyć się na ewentualne działania profilaktyczno–wychowawcze zarówno dla rodzica jak i nauczyciela a także pozwolą wesprzeć zdrowie psychiczne ucznia i umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami obecnych czasu jak również adaptacji w nowej rzeczywistości pokolenia neurotycznego koronawirusa.
Badanie prowadzone jest na platformie on-line:
- 340 pytań w układzie odpowiedzi na skali od 0 do 4
- czas wypełniania: 45-60 minut
- narzędzie poddane normalizacji
- bardzo szczegółowy raport wraz z rekomendacjami dla ucznia, nauczycieli i rodziców (ok. 50 stron) dostępny w wersji polskiej i angielskiej
- raport dostępny bezpośrednio po wykonaniu badania
Zadanie 3. [Dla placówek przedszkolnych] Emocjonalne laboratoria artystyczne
Głównym celem takiego laboratorium jest ekspresja twórcza uwzględniająca stany emocjonalne, sferę potrzeb i oczekiwań (uświadomionych i nieuświadomionych) – bez oceniania jej na poziomie estetycznym. Zorganizujcie raz w tygodniu dla danej grupy laboratorium artystyczne pod hasłem wybranej emocji (np. radosny, smutny, przerażony, samotny, wdzięczny, spokojny – lub inne z listy). Wykorzystajcie różne techniki w różnych tygodniach np.
- tworzenie obrazów z bazgrołów;
- malowanie sznurkiem;
- wykorzystanie warzyw i owoców jako narzędzi malarskich;
- tworzenie potworów z różnych faktur (możliwość rozmowy o lękach i stresorach);
- kolaż z wykorzystaniem starej mapy (możliwość rozmowy o celach i marzeniach);
- wykorzystanie starych gazet i książek jako elementów faktury/tła/wypełnienia obrazu.
Pełny opis proponowanych technik z wizualną instrukcją pochodzi z książki Susan Schwake “Art Lab for kids”. Materiał w języku angielskim.
-
Upload your answer to this question.
This response will be awarded full points automatically, but it can be reviewed and adjusted after submission.
Grading can be reviewed and adjusted.Grading can be reviewed and adjusted.